سفارش تبلیغ
صبا ویژن
گفتن «نمی دانم» نیمی از دانش است . [امام علی علیه السلام]
 
شنبه 85 آبان 6 , ساعت 11:44 عصر

سرزمینی بود که همه‌ی مردمش دزد بودند. شب‌ها هر کسی شاکلید و چراغ‌دستی دزدانش را بر می‌داشت و می‌رفت به دزدی خانه‌ی همسایه‌اش. در سپیده‌ی سحر باز می‌گشت، به این انتظار که خانه‌ی خودش هم غارت شده باشد. و چنین بود که رابطه‌ی همه با هم خوب بود و کسی هم از قاعده نافرمانی نمی‌کرد. این از آن می‌دزدید و آن از دیگری و همین طور تا آخر و آخری هم از اولی. خرید و فروش در آن سرزمین کلاهبرداری بود، هم فروشنده و هم خریدار سر هم کلاه می‌گذاشتند. دولت، سازمان جنایتکارانی بود که مردم را غارت می‌کرد و مردم هم فکری نداشتند جز کلاه گذاشتن سر دولت. چنین بود که زندگی بی هیچ کم و کاستی جریان داشت و غنی و فقیری وجود نداشت.

ناگهان ـ کسی نمی داند چگونه ـ در آن سرزمین آدم درستی پیدا شد. شب‌ها به جای برداشتن کیسه و چراغ دستی و بیرون زدن از خانه، در خانه می ماند تا سیگار بکشد و رمان بخواند‌. دزد‌ها می‌آمدند و می‌دیدند چراغ روشن است و راهشان را می‌گرفتند و می‌رفتند.
زمانی گذشت. باید برای او روشن می شد که مختار است زندگی‌اش را بکند و چیزی ندزدد، اما این دلیل نمی‌شود  چوب لای چرخ دیگران بگذارد. به ازای هر شبی که او در خانه می‌ماند، خانواده ای در صبح فردا نانی بر سفره نداشت.
مرد خوب در برابر این دلیل، پاسخی نداشت. شب‌ها از خانه بیرون می‌زد و سحر به خانه بر می‌گشت، اما به دزدی نمی‌رفت. آدم درستی بود و کاریش نمی‌شد کرد. می رفت و روی پُل می‌ایستاد و بر گذر آب در زیر آن می‌نگریست. باز می‌گشت  و می‌دید که خانه‌اش غارت شده است.

یک هفته نگذشت که مرد خوب در خانه‌ی خالی‌اش نشسته بود، بی غذا و پشیزی پول. اما این را بگوئیم که گناه از خودش بود. رفتار او قواعد جامعه را به هم ریخته بود. می‌گذاشت که از او بدزدند و خود چیزی نمی‌دزدید. در این صورت همیشه کسی بود که سپیده‌ی سحر به خانه می‌آمد و خانه اش را دست نخورده می‌یافت.  خانه‌ای که مرد خوب باید غارتش می‌کرد. چنین شد که آنانی که غارت نشده بودند، پس از زمانی ثروت اندوختند و دیگر حال و حوصله‌ی به دزدی رفتن را نداشتند و از سوی دیگر آنانی که برای دزدی به خانه‌ی مرد خوب می‌آمدند، چیزی نمی‌یافتند و فقیر تر می‌شدند. در این زمان ثروتمند ها نیز عادت کردند که شبانه به روی پل بروند و گذر آب را در زیر آن تماشا کنند. و این کار جامعه را بی‌بند و بست تر کرد، زیرا خیلی‌ها غنی و خیلی‌ها فقیر شدند.

حالا برای غنی‌ها روشن شده بود که اگر شب‌ها به روی پل بروند، فقیر خواهند شد. فکری به سرشان زد: بگذار به فقیر‌ها پول بدهیم تا برای ما به دزدی بروند. قرار‌داد ها تنظیم شد، دستمزد و درصد تعیین شد. و البته دزد ـ که همیشه دزد خواهد ماند ـ  می‌کوشد تا کلاهبرداری کند. اما مثل پیش غنی‌ها غنی‌تر و فقیرها فقیرتر شدند.
بعضی از غنی‌ها آنقدر غنی شدند که دیگر نیاز نداشتند دزدی کنند یا بگذارند کسی برایشان بدزدد تا ثروتمند باقی بمانند. اما همین که دست از دزدی بر می‌داشتند، فقیر می‌شدند، زیرا فقیران از آنان می‌دزدیدند. بعد شروع کردند به پول دادن به فقیرتر ها تا از ثروتشان در برابر فقیرها نگهبانی کنند. پلیس به وجود آمد و زندان را ساختند.
و چنین بود که چند سالی پس از ظهور مرد خوب، دیگر حرفی از دزدیدن و دزدیده شدن در میان نبود، بلکه تنها از فقیر و غنی سخن گفته می‌شد. در حالیکه همه‌شان هنوز دزد بودند.
مرد خوب، نمونه‌ای منحصر به فرد بود و خیلی زود از گرسنگی در گذشت.

ایتالو کالوینو

ماخذ : اتوپیا


سه شنبه 85 آبان 2 , ساعت 2:25 عصر

تنها انسانها نیستند که برای بچه‌های خود اسم انتخاب می‌کنند بلکه حیوانات هم فرزندان خود را به اسم صدا می‌کنند .

 

به‌گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره‌دانشمندان دانشگاه هامبورگ آلمان که درباره رفتار حیوانات تحقیق کرده‌اند می گویند: طوطی های رنگارنگ هر یک از جوجه های خود را با لحن خاصی صدا می کنند و این لحن کاملا برای هر یک از جوجه ها متفاوت است.

این دانشمندان مدتها رفتار این طوطی ها را در محیط زیست طبیعی خود در کلمبیا زیر نظر گرفته و پی برده‌اند که جوجه‌ها نیز صدای مادر یا پدر خود را تشخیص و به آن عکس العمل نشان می دهند .


سه شنبه 85 آبان 2 , ساعت 2:25 عصر

دوستان سلام

عید همگی مبارک

این هم از عید سعید فطر...


سه شنبه 85 آبان 2 , ساعت 2:25 عصر

هیات دولت جمهوری اسلا‌می ایران با صدور اطلا‌عیه‌ای ضمن تبریک فرارسیدن عید فطر,عید عزت موحدان و عظمت خداجویان و روزشرافت و کرامت محمدی ص به‌همه مسلمانان جهان بویژه رهبر معظم انقلا‌ب اسلا‌می و مردم‌عزیز و شریف ایران روزهای چهارشنبه و پنجشنبه را تعطیل رسمی اعلا‌م کرد .

 

اللهم اهل الجود و الجبروت و اهل التقوا و المغفره


متن کامل اطلا‌عیه هیات وزیران به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم.

فطر ,عید اهل ایمان‌, روز پیروزی و غلبه برشیطان و جشن موحدان و خداجویان‌, فرا رسید درپیشگاه احدیت پیشانی تضرع وسپاس به خاک می‌گذاریم که مارابر سفره رحمت و ضیافت خویش میهمان کرد و فردا روز را روز عید, روز اجتماع و وحدت مسلمانان‌, روز تعاون و روز تجلی مهر و عطوفت انسانی و کمک به همنوعان قرارداد.

ملت حق جوی ایران ماه مبارک رمضان را با تقوا ,خویشتنداری و خودسازی‌,پاکی‌, تقرب به حق و جهاد اکبر به پایان رساند و روز تجلی فطرت پاک خداجوی خود را با نوای تکبیر و حمد وسپاس خدا همنوا با مسلمانان در سراسر جهان و در صفوف فشرده با نماز عید جشن می‌گیرند.

مسلمانان در همه نقاط جهان عظمت و شکوه توحید را در نماز به نمایش خواهند گذاشت و بانوای توحید در سراسر جهان عطرافشانی خواهند کرد و با قنوت و مناجات خودنوای واقعی ازادگی را دوش به دوش صالحان , طنین افکن می کنند.

عیدفطر عید عزت موحدان و عید عظمت خداجویان است.

عید عزت و پایداری وعید صلح و مهرورزی است.

عید انسان دوستی وکمال جویی و عید ظلم ستیزی وعدالت خواهی است.

عید تعاون و نوع دوستی و عید پیام محمد صل الله علیه‌و اله و سلم و روز شرافت و کرامت محمدی ص است.

دولت خدمتگزار ,این عید بزرگ و جشن پیروزی بر شیاطین و طاغوت درون و برون را به همه مردم عزیز و شریف ایران و رهبر معظم انقلاب اسلامی ومسلمین جهان تبریک و تهنیت می گویند و از خداوند متعال‌, رستگاری و عزت‌و کرامت همه انسانهارا ارزو می کند و با ارج نهادن به این روز بزرگ وبرگزاری باشکوه جشن باشکوه فطر, روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سوم وچهارم ابان ماه را تعطیل اعلام می کند تا در اغاز روز جدید کاری‌, فصل‌تازه‌ای از خدمت خالصانه‌, بی وقفه و پرتلاش با بهره از توشه معنوی ماه‌رمضان به روی ملت گشوده شود و برکات رحمت واسعه الهی به مردم عزیز ,مستمر و جاودانه باشد .


دوشنبه 85 آبان 1 , ساعت 6:32 عصر
  • با هر کسی شروع به قلیان کشیدن نکنید، قلیان حرمت بسیار خاصی دارد و باید با اهلش بنشینید.
  • سعی کنید قلیان را در جایی بگذارید که دیگر نیازی به تکان آن نباشد. زیرا در صورت تکان دادن، ذغال‌ها جابه‌جا شده و شما یک دفعه متوجه می‌شوید که کام قلیان پایین آمده است.
  • اگر یک‌نفری قلیان می‌کشید که خوش‌به‌حالتان! ولی اگر در جمع می‌خواهید قلیان بکشید، کسی که مسئول آماده‌کردن ذغال بوده است، بعد از آوردن قلیان، می‌بایست آن‌را چاق کند. همین‌که قلیان چاق شد و شروع به کام دادن کرد، می‌بایست آن‌را به بزرگترین فرد جمع که قلیان می‌کشد تعارف کند.
  • برای تعارف کردن قلیان، شلنگ قلیان را از انتهای دسته به سمت خودتان خم کنید، و سپس آن‌را تعارف نمایید.
  • قلیان را بسیار آهسته بکشید. از گرفتن کام‌های تند به شدت خودداری کنید، زیرا این کار، سبب سوخته شدن سریع تنباکو خواهد شد.
  • مدت زمان قلیان کشیدن در یک جمع (بسته به تعداد افراد)، فرق می‌کند. سعی کنید قبل از آن‌که به شما بگویند، خودتان قلیان را به دیگری تعارف کنید.
  • خوب است همیشه به محض آماده شدن قلیان و چاق شدن آن، مجددا بر روی گاز ذغال بگذارید. با این کار، به محض کم شدن کام قلیان، می‌توانید ذغال آن را عوض کنید و دوباره کام قلیان را به حالت اول بازگردانید.
  • موقع خروج دود از دهان، آن را به هیچ عنوان به طرف کسی فوت نکنید. بهترین کار آن است که دود را به سمت بالا بفرستید.
  • هنگام قلیان کشیدن، می‌توانید کتاب شعر بخوانید، موسیقی گوش دهید و یا با دوستتان به دردودل بپردازید. با انجام این کارها، از قلیان کشیدنتان بیشتر لذت خواهید برد.
  • هیچ‌گاه با ذغال قلیان، سیگارتان را روشن نکنید. این‌کار در بعضی جوامع، به مراتب بالاتر از یک فحش ناموسی می‌باشد. اصلا سعی کنید جلوی قلیان سیگار نکشید. این‌کار از حرمت قلیان می‌کاهد.
  • همراه با قلیان، یک چیز شیرین میل بفرمایید، زیرا قلیان فشار خون آدم را پایین میاره و خدایی نکرده ممکنه از هوش برید. استفاده از چای‌وخرما، بسیار مرسوم می‌باشد.
  • دور آخر شلنگ قلیان را هیچ‌گاه باز نکنید. همیشه بگذارید یک دور شلنگ دور قلیان باقی بماند، سپس شروع به کشیدن کنید.
  • هنگام اتمام کشیدن قلیان، شلنگ آن را حتما جمع نمایید و به هیچ عنوان آن را بر روی میز یا زمین پرتاب نکنید.

 

قلیان به لبم ناد علی می‌گوید
نی در دهنم سینجلی می‌گوید
آن قل‌قله‌ای که در کف قلیان است
الله و محمد و علی می‌گوید

 

برگرفته از سایت قلیون

 


یکشنبه 85 مهر 30 , ساعت 10:39 عصر
در صورت اثبات نقص فنی تولید پژوی 405 متوقف می شود.          (روزنامه قدس 17/7/85)

 

 

روز گذشته در مشهد یک پژو 405 دیگر آتش گرفت!                     (روزنامه خراسان 20/7/85)

 

 

گروهی از متخصصان که متخصص بودن خود را تکذیب کرده اند اعلام داشتند هنگامی نقص فنی اثبات می شود که یکی از چهار اتفاق زیر بیفتد:

 

1- اگر پژو 405 سقوط کند و راننده مرحوم نشود، ماشین نقص فنی اش اثبات می شود.

توضیح غیر ضروری: در صورت مرحوم شدن راننده، ماشین مزبور نقصی نداشته و خطای انسانی منجر به این حادثه شده است.

تذکر: این سقوط بایستی ناشی از پرواز باشد و افتادن از کوه و دره و  خوردن به دیوار یا ساختمان جزو پرواز محسوب نشده، نمی شود و نخواهد شد!

 

2- اگر راننده پژو 405 کمربند ایمنی خود را نبندد حتماً ماشین نقص فنی دارد.

نکته آموزشی: بستن کمربند ایمنی از کم مصرف کردن برق هم مهمتر است، پس:« هرگز نشه فراموش، هر کی کمربند ایمنی نبنده دندون هاش رو می خوره موش!»

 

3- اگر در پشت و یا جلوی پژو 405 به اشتباه مارک پژو 404 چسبانده شده بود نه تنها ماشین نقص فنی دارد بلکه خیلی هم کار بدی است که با آن ماشین توی شهر دور بزنید! زیرا احتمال دارد مردم به ماشین شما بخندند که به این وسیله به کارخانه سازنده آن توهین می شود!(وای چه اتفاق بدی!!)

 

4- اگر تمام خودروهای پژو 405 جهان آتش بگیرند و اثبات شود این آتش گرفتگی بدون دخالت عناصری همچون هوا، بنزین و یک جرقه اولیه بوده است، ماشین نقص فنی دارد.

 

مطلب مرتبط: وزیرصنایع: توقف تولید 405 در صورت اثبات نقص فنی

 

ارژنگ حاتمی


پنج شنبه 85 مهر 27 , ساعت 1:20 عصر
تهدیدهای قبلی به خاطر آزمایش بمب اتمی کره شمالی، کار چندانی نتوانست انجام دهد.
 

رایس: خب حالا که حریف کره و ایران نمی‌شیم، از آخرین تهدید استفاده می‌کنیم: دست‌ها رو به دعا برمی‌آوریم و نفرین می‌کنیم!

یه سوال کنکوری هم دارم :

مشخصات چه کشوری است؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 20میلیون فقیر، 7 میلیون بیکار، 4 میلیون معتاد، 300هزار زن تن فروش ؛ 14 میلیون بیمار روانى ، 600 هزار کودک کارگر ، یک و نیم میلیون محروم از تحصیل، 8 میلیون بیسواد، 180 هزار نابغه فرارى با 30 تریلیون و400 میلیارد تومان خسارت ناشى از فرارمغز ها، 450 هزار تصادف در سال، 40هزار بیمار ایدزی، سن بزهکاری زیر 10 سال، کف سنی فحشا 14 سال، و کف سنی اعتیاد 13 سال و...

 


چهارشنبه 85 مهر 26 , ساعت 10:18 عصر

دو خبر رو براتون از بازتاب کش رفتم بخونید و قضاوت کنید:

 ایرانی زندانی در گوانتانامو، تحویل ایران شد !!!

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تحویل یک تبعه ایرانی زندانی در گوانتانامو از طریق صلیب سرخ به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

سید محمدعلی حسینی در گفت‌وگو با فارس، با تأیید خبر آزادی یک زندانی ایرانی محبوس در زندان آمریکایی گوانتانامو خاطرنشان کرد: این فرد ایرانی توسط سازمان صلیب سرخ تحویل مقامات کشورمان شده است.

وزارت دفاع آمریکا پریروز با انتشار بیانیه‌ای از آزادی یک زندانی ایرانی محبوس در زندان گوانتانامو خبر داده ولی به هویت و چگونگی تحویل این فرد اشاره‌ای نکرده بود.

حدود 440 زندانی در بازداشتگاه گوانتانامو که در جنوب شرقی کوبا واقع شده به سر می‌برند و تحت شدیدترین شکنجه نیروهای نظامی آمریکایی قرار دارند.

************************************

اظهارات تند وزیر خارجه آلمان علیه برنامه ‌اتمی ایران

وزیر امور خارجه آلمان امروز مدعی شد که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کره‌شمالی می‌تواند به رقابت تسلیحاتی در میان کشورهای همسایه منجر شود.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، "فرانک والتر اشتاین‌مایر" در مصاحبه با مجله آلمانی "اشترن" همچنین برنامه هسته‌ای ایران و کره‌شمالی را بزرگترین تهدید برای امنیت جهانی خواند.
ادعای این مقام آلمانی هم‌راستا با مقامات آمریکایی و اسرائیلی مبنی بر تسلیحاتی بودن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در شرایطی است که ایران به عنوان عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی)، برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را حق خود می‌داند.
از سوی دیگر اشتاین‌مایر در حالی ایران را تهدیدی برای امنیت بین‌المللی خواند که رژیم صهیونیستی بدون امضای ان‌پی‌تی با پیگیری سیاست ابهام هسته‌ای بیش از 200 کلاهک اتمی در اختیار داشته و تهدید عمده برای امنیت بین‌الملل و منطقه به‌شمار می‌رود و به هیچ معاهده و قطعنامه‌ای از سوی جامعه بین‌‌الملل توجه نکرده است.
اشتاین‌مایر در گفت‌وگو با اشترن گفت: «هر دو مسئله باعث تحریک خواست تسلیحات هسته‌ای در میان دیگر کشورها خواهد شد و ما باید از این امر جلوگیری کنیم. به همین دلیل ما در ابتدای راه قرار داریم نه انتهای آن.»
از سوی دیگر اظهارات "سرگی لاوروف" همتای روسی اشتاین‌مایر مبنی بر رد تهدید ایران نشان از ادامه مخالفت چین و روسیه با نظر آلمان و غرب و بویژه آمریکا است.
خبرگزاری روسی ریانووستی پیش از این گزارش داده بود که لاوروف گفته است:‌ «لازم است درباره ایران کاری صورت گیرد اما هرگونه اقدامی باید تناسب مستقیم با آن چه داشته باشد که واقعاً در ایران در جریان است.»
علی لاریجانی مقام ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نیز امروز به اروپایی‌ها هشدار داد که اگر با آمریکا در تدوین قطعنامه تنبیهی علیه تهران همراه شوند متضرر خواهند شد.
با این حال برخی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپایی اعلام کرده‌اند که سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان تروئیکای اروپا بر احیای مذاکرات هسته‌ای با ایران تاکید دارند.
به گفته یکی از این دیپلمات‌ها: «می‌توان مباحث مربوط به قطعنامه شدیداللحن ادامه داشته باشد ضمن این که باب گفت‌وگو همچنان باز باشد. این مسایل باهم در تضاد است و نشان می‌دهد مباحث تحریم ایران چندان تند نخواهد بود.»


یکشنبه 85 مهر 23 , ساعت 2:18 عصر

ماه رمضون امسال هم اومد . یادمه بچه که بودم دوتا سال نو داشتم یکی عید نوروز و یکی هم عید فطر . بااینکه روزه نمی گرفتم و بچه بودم ولی عاشق عید فطر بودم نمی دونم چرا ...

امسال هم ماه مبارک اومد و من به رویه هر سال بدجوری احساس گناه می کنم . ماه رمضون همیشه منو به خودم اورده و میاره و از این جهت برام زجرآوره.

چند روز پیش، تلویزیون جانبازی رو نشون داد( آقای نوباوه خبرنگار TV ایران که اگه یادتون باشه چند سال پیش از نیویورک و واشنگتن گزارش می داد. ) که ازش پرسیده شد چه توقعی از مردم داری؟ جواب داد هیچ چی؟ اینقدر این جمله رو محکم گفت که شدیدا منو تکون داد . باز ماه رمضون اومد و من احساس تنهایی شدیدی می کنم . خدایا دارم کجا میرم ؟ اگه هیچ کی ندونه تو می دونی که تنها دلیل اومدنم به سربازی این بود که یه روزی گذرنامم رو بگیرم و یزنم به چاک ، همیشه گفتم که اینجا جای من نیست اینجا فقط احساسات و استعداد آدم رو می کشن . اینجا عشق آدم رو از آدم می گیرن به جرم اینکه خواستی بیشتر بشناسیش ، خواستی اشتباه پدر و مادرت رو در حق آیندگان و بچه هات تکرار نکنی تو رو از داشتنش محروم می کنن.

پارسال این موقع توی کرج بودم و باورتون نمیشه اگه بگم پارسال همین لحظه احساس می کردم خوشبخت ترین مرد زمینم ، اما الان تنهاترین موجود دنیام ، وقتی این جانبازها رو می بینم با اینکه اصلا مذهبی نیستم دلم یه جوری می شه احساس گناه می کنم پیش خودم می گم اون این طوری شد تا من الان پشت کامپیوترم بشینم و مطلب بنویسم .

اونها اینطوری شدن تا من بتونم توی امنیت زندگی کنم ، درس بخونم و عاشق بشم ، اصلا عشق یعنی چی؟! تازه که دم در اورده بودیم می گفتیم عشق یعنی : ع ( علاقه) ش ( شدید ) ق ( قلبی ) اما تازگیها داره اتفاقات جالبی برام می افته دارم به یه تعریف تازه از عشق می رسم. بگذریم از رمضان بگیم و ...

امیدوارم هممون بتونیم از فضیلتهای این ماه استفاده کنیم و منم یک کمی آدم شم.


یکشنبه 85 مهر 23 , ساعت 2:18 عصر
هفته گذشته اعلام شد که تهران یکی از ده شهر نامطلوب جهان برای سکونت شناخته شد. اما تهران جذابیت های منحصر بفردی هم دارد که در هیچ جای دنیا نظیر ندارد

تهران تنها شهری است که در آن می توانید وسط خیابانهای آن نماز بخوانید، وسط پارک شام بخورید، در رستوران به دیدن مانکن های لباس های مدل جدید بروید، در تاکسی نظرات سیاسی تان را بگویید، در کوه برقصید، اما برای ملاقات با نامزدتان باید به یک خانه خلوت بروید

تهران تنها شهری است که در آن دو نفر روی دوچرخه می نشینند، چهار نفر روی موتورسیکلت می نشینند، شش نفر توی ماشین می نشینند، ?? نفر توی مینی بوس می نشینند و ?? نفر سوار اتوبوس می شوند

تهران تنها شهری است در دنیا که پیاده ها حتما از وسط خیابان رد می شوند، اتومبیل ها حتما روی خط عابر پیاده توقف می کنند و موتورسیکلت ها حتما از پیاده رو عبور می کنند

تهران تنها شهر دنیاست که در آن همیشه همه چراغ ها قرمز است، اما هر کس دوست داشت از آن عبور می کند

در تهران از همه جای ماشین ها صدا در می آید، جز از ضبط صوت آنها

در تهران هیچ جای زنها معلوم نیست، با این وجود مردها به همه آن جاهایی که دیده نمی شود هم نگاه می کنند

همه در خیابان ها و پارک ها با صدای بلند با هم حرف می زنند، جز سخنرانان که حق حرف زدن ندارند

تهران تنها شهری است در دنیا که همه صحنه های فیلمهای بزن بزن را در خیابان های شهر می توانید ببینید، اما تماشای این فیلمها در سینما ممنوع است

مردم وقتی سوار تاکسی می شوند طرفدار براندازی هستند، وقتی به مهمانی می روند اصلاح طلب می شوند و وقتی راه پیمایی می کنند محافظه کارند و وقتی سوار موتورسیکلت می شوند راست افراطی می شوند

رانندگی در تهران مثل سیاست ایران است، هرکسی هر کاری دلش بخواهد می کند، اما همه چیز به کندی پیش می رود

ماشین ها در کوچه های تنگ با سرعت ?? کیلومتر حرکت می کنند، در خیابانها با سرعت ?? کیلومتر حرکت می کنند و در بزرگراهها پارک می کنند تا راه باز شود

و تهران تنها شهری است در دنیا که در شمال شهرمردم در سال ???? میلادی زندگی می کنند و در جنوب شهر در سال ?? هجری قمری
 
البته کامل کنم مطلب و ...
ایران جز 10 کشور مطاوب جهانه ، پس زیاد غصه نخورید.

<      1   2   3   4   5      >

لیست کل یادداشت های این وبلاگ