سفارش تبلیغ
صبا ویژن
در آغاز سرما خود را از آن بپایید و در پایانش بدان روى نمایید که سرما با تن‏ها آن مى‏کند که با درختان . آغازش مى‏سوزاند و پایانش برگ مى‏رویاند . [نهج البلاغه]
 
چهارشنبه 85 مهر 26 , ساعت 10:18 عصر

دو خبر رو براتون از بازتاب کش رفتم بخونید و قضاوت کنید:

 ایرانی زندانی در گوانتانامو، تحویل ایران شد !!!

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان از تحویل یک تبعه ایرانی زندانی در گوانتانامو از طریق صلیب سرخ به مقام‌های جمهوری اسلامی ایران خبر داد.

سید محمدعلی حسینی در گفت‌وگو با فارس، با تأیید خبر آزادی یک زندانی ایرانی محبوس در زندان آمریکایی گوانتانامو خاطرنشان کرد: این فرد ایرانی توسط سازمان صلیب سرخ تحویل مقامات کشورمان شده است.

وزارت دفاع آمریکا پریروز با انتشار بیانیه‌ای از آزادی یک زندانی ایرانی محبوس در زندان گوانتانامو خبر داده ولی به هویت و چگونگی تحویل این فرد اشاره‌ای نکرده بود.

حدود 440 زندانی در بازداشتگاه گوانتانامو که در جنوب شرقی کوبا واقع شده به سر می‌برند و تحت شدیدترین شکنجه نیروهای نظامی آمریکایی قرار دارند.

************************************

اظهارات تند وزیر خارجه آلمان علیه برنامه ‌اتمی ایران

وزیر امور خارجه آلمان امروز مدعی شد که برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و کره‌شمالی می‌تواند به رقابت تسلیحاتی در میان کشورهای همسایه منجر شود.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز از برلین، "فرانک والتر اشتاین‌مایر" در مصاحبه با مجله آلمانی "اشترن" همچنین برنامه هسته‌ای ایران و کره‌شمالی را بزرگترین تهدید برای امنیت جهانی خواند.
ادعای این مقام آلمانی هم‌راستا با مقامات آمریکایی و اسرائیلی مبنی بر تسلیحاتی بودن برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای ایران در شرایطی است که ایران به عنوان عضو معاهده منع گسترش تسلیحات هسته‌ای (ان‌پی‌تی)، برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز را حق خود می‌داند.
از سوی دیگر اشتاین‌مایر در حالی ایران را تهدیدی برای امنیت بین‌المللی خواند که رژیم صهیونیستی بدون امضای ان‌پی‌تی با پیگیری سیاست ابهام هسته‌ای بیش از 200 کلاهک اتمی در اختیار داشته و تهدید عمده برای امنیت بین‌الملل و منطقه به‌شمار می‌رود و به هیچ معاهده و قطعنامه‌ای از سوی جامعه بین‌‌الملل توجه نکرده است.
اشتاین‌مایر در گفت‌وگو با اشترن گفت: «هر دو مسئله باعث تحریک خواست تسلیحات هسته‌ای در میان دیگر کشورها خواهد شد و ما باید از این امر جلوگیری کنیم. به همین دلیل ما در ابتدای راه قرار داریم نه انتهای آن.»
از سوی دیگر اظهارات "سرگی لاوروف" همتای روسی اشتاین‌مایر مبنی بر رد تهدید ایران نشان از ادامه مخالفت چین و روسیه با نظر آلمان و غرب و بویژه آمریکا است.
خبرگزاری روسی ریانووستی پیش از این گزارش داده بود که لاوروف گفته است:‌ «لازم است درباره ایران کاری صورت گیرد اما هرگونه اقدامی باید تناسب مستقیم با آن چه داشته باشد که واقعاً در ایران در جریان است.»
علی لاریجانی مقام ارشد مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان نیز امروز به اروپایی‌ها هشدار داد که اگر با آمریکا در تدوین قطعنامه تنبیهی علیه تهران همراه شوند متضرر خواهند شد.
با این حال برخی از دیپلمات‌های اتحادیه اروپایی اعلام کرده‌اند که سه کشور آلمان، انگلیس و فرانسه به عنوان تروئیکای اروپا بر احیای مذاکرات هسته‌ای با ایران تاکید دارند.
به گفته یکی از این دیپلمات‌ها: «می‌توان مباحث مربوط به قطعنامه شدیداللحن ادامه داشته باشد ضمن این که باب گفت‌وگو همچنان باز باشد. این مسایل باهم در تضاد است و نشان می‌دهد مباحث تحریم ایران چندان تند نخواهد بود.»



لیست کل یادداشت های این وبلاگ